Diëten

Hoe blijf ik op gewicht?

Wanneer de jaren verstrijken wordt het op gewicht blijven moeilijker. De vraag hoe je dat voor elkaar kunt krijgen, wordt dan ook steeds vaker gesteld.

Zo blijf ik op gewicht

Afvallen is een zware sport waarbij veel uitvallers te vinden zijn. Voor hen die de eindstreep halen, lonkt de verleiding om na een tijdje weer terug te vallen in oude gewoonten. De meesten onder ons hebben namelijk geen automatisch ingebouwd patroon waardoor ze op gewicht blijven, maar moeten daar zwaar voor zwoegen. Daarom hier een paar tips.

  1. Verminder de hoeveelheid fris- en sportdrankjes.
  2. Maak iedere dag een fruitmix. Zelf maken is veel lekkerder, goedkoper en je bent er zeker van dat er geen toevoegingen zoals suikers gebruikt zijn.
  3. Eet een stuk fruit in plaats van snacks.
  4. Laat de patat, chips en dergelijke achterwege. Zo nu en dan kan het geen kwaad. Overigens is het dan ook extra lekker.

Sport om slank te blijven

Vraag je aan iemand die slank is hoe hij of zij dat voor elkaar krijgt dan hoor je vaak dat ze sporten. Nou is dit niet voor iedereen weggelegd. Zeker niet wanneer je wat ouder bent geworden. Toch kun je sporten, hoe oud je ook bent.

  1. Gebruik de fiets in plaats van de auto.
  2. Ga met de trap in plaats van met de lift.
  3. Koop een stappenteller en loop iedere dag 10.000 stappen. Dit is minder dan je denkt en supergezond. Wandelen helpt namelijk ook tegen stress.
  4. Drink iedere dag minimaal een liter water of thee.
  5. Eet niet iedere dag vlees en aardappelen, maar wel groente en fruit.

Succesvol op gewicht blijven

Mensen die een mooi figuur hebben, krijgen aandacht. Je valt op. Overigens is het niet zo dat je alleen als je superslank bent en super getraind het juiste gewicht hebt. Dat hangt van jouw lichaam af. Ga een keer per maand, op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op de weegschaal staan. Zo weet je of je gewicht hebt verloren of erbij gekregen.
Zo blijf ik op gewicht” betekent namelijk ook regelmatig controleren. Het helpt ook om vaker een kleinere hoeveelheid te eten, verdeeld over de hele dag. Begin vooral met een ontbijt. Veel mensen slaan dat over. Dat is niet alleen niet gezond, het zorgt er ook voor dat je gaat snaaien. Blijf steeds in gedachten houden dat op gewicht blijven een stuk makkelijker is dan er op terug proberen te komen.